Kimlik No: 447 Bilim & Teknoloji

YouTube'un Yeni Para Kazanma Politikası İçerik Üreticileri İçin Ne Anlama Geliyor?

post-img

YouTube para kazanma için oyun alanını düzleştiriyor. İşte bildiklerimiz.

Daha küçük içerik oluşturucular, YouTube'un içeriklerinden para kazanmaya başlamalarını kolaylaştırdığını öğrenmekten heyecan duyacaklardır. Ayrıntıları, bu değişikliğin neleri içerdiğini, kimlerin uygun olduğunu ve en çok yararlanan içerik oluşturucuları açıklayalım.

YouTube Para Kazanmayı Daha Erişilebilir Hale Getiriyor

13 Haziran 2023 itibariyle YouTube, YouTube İş Ortağı Programına daha erken erişim ekleyerek para kazanma politikasını genişletti. İçerik oluşturucular, aşağıdaki kriterleri karşıladıkları takdirde hayran fonu almaya hak kazanabilirler:

-500 abone

-Son 90 gün içinde 3 geçerli genel yükleme

-Son bir yıl içinde 3.000 halka açık izleme saati veya son 90 gün içinde 3M halka açık Şort görüntülemesi

Bu politika, özellikle, hak kazanan içerik oluşturuculara aşağıdakileri sağlar:

YouTube Alışveriş üzerinden ürün tanıtımı

Süper teşekkürler, süper sohbetler, süper çıkartmalar ve kanal üyelikleri aracılığıyla hayran fonu

İçerik Oluşturucu Desteğine Erişim

Reklam Gelirleri Hala Eski Standartları Takip Ediyor

Bu haber küçük içerik oluşturucuların hayran fonu kazanması için harika olsa da, reklam geliri yoluyla para kazanma kuralları aynı kalıyor. Son bir yıl içinde 4.000 izleme saatine sahip en az 1.000 abone veya son 90 gün içinde 10 milyon herkese açık Shorts görüntülemesi

Bununla birlikte, hayran fonuna erken erişim için başvuran içerik oluşturucuların, tam para kazanmaya hak kazandıklarında yeniden başvurmaları gerekmez.

En Çok Kimler Yararlanıyor?

Birçok içerik oluşturucu için reklam geliri en sürdürülebilir para kazanma yöntemidir çünkü topluluğunuzdan sizi finansal olarak desteklemelerini istemeniz gerekmez. Ancak, bu yeni politika özellikle YouTube'da yayın yapan veya Şort oluşturan içerik oluşturuculara fayda sağlayacak gibi görünüyor.

Yayıncılar, sahip oldukları takipçi veya abone sayısına göre yüksek izlenme süresine sahip olma eğilimindedir. YouTube'un yayıncılıktaki ana rakibi Twitch'te para kazanma esas olarak bağışlar ve ücretli abonelikler yoluyla gerçekleşiyor.

Twitch'in ortaklık programı için çok daha düşük gereksinimleri olsa da, yalnızca 500 abonesi olan içerik oluşturucular için kanal üyeliklerinin (Twitch aboneliklerinin YouTube eşdeğeri) açılması, YouTube'u daha küçük yayıncılar için Twitch'e bir alternatif olarak daha rekabetçi hale getiriyor.

Yayın eğitimcisi Lowco'nun belirttiği gibi, yayınlardaki izlenme süresi 3.000 izlenme saati şartına bağlıdır.

Şort yaratıcıları da abone sayılarına göre çok sayıda görüntüleme kazanma eğiliminde olduklarından fayda sağlıyor. TikTok'un içerik oluşturucu fonu, YouTube'un para kazanma için yeni 500'üne kıyasla minimum 10.000 takipçi uygunluğuna sahiptir.

YouTube Shorts'un popülaritesinin artmasıyla, YouTube'un daha rekabetçi bir platform olmak için değişiklikler yapması mantıklı.

YouTube Daha Rekabetçi Hale Geliyor

Bu politika değişiklikleri yalnızca içerik oluşturucuların, özellikle de yayın yapan veya Şort oluşturanların yararına olacak gibi görünüyor. Görünen o ki YouTube gözünü sadece uzun biçimli videolara hükmetmeye değil, aynı zamanda Twitch ve TikTok gibi platformlara karşı yayın ve kısa biçimli içerik alanında rekabet etmeye dikmiş durumda.

Ufuk Aliçavuşoğlu

Ufuk Aliçavuşoğlu

Yazar

Paradoksların adamı, tarih meraklısı, oyun sever, araştırmacı.

Benzer İçerikler

Mutlaka Gözatın Advertorial

Bilge Panda

Bilge Panda olarak amacımız, ziyaretçilerimize en doğru, en güncel ve en kaliteli bilgileri sunmak, onları bilgilendirmek ve eğlendirmektir.